Konské povozy nestačili dodávať potrebné množstvo dreva. Preto sa gróf rozhodol dopravu urýchliť a uľahčiť postavením animálnej úzkorozchodnej železnice s rozchodom 760mm. Prázdne dvojnápravové drevené vozne vytiahli pomocou koní ku skládkam na miesta ťažby. Naložené ich pomocou brzdárov dopravili späť k závodu. Využívali pri tom prirodzené klesanie trate. Mierne protisvahy na trati prekonávali zotrvačnosťou.
Postupne postavili prvé úseky konskej trate :
1. Majdán - Uhlište - Polámané - pod Veterlín – po Záruby (14 km)
2. Horná Parina – Stará Bohatá – Nové Domy – Klokoč (14 km)
Z nich postupne budovali menšie odbočky:
3. Kamenné mlieko – Vydatá (5 km)
4. Prehybe – Dlhý vrch – Polomy – Mesačná – Kolovrátok – Doľany – Sološnica (rozhranie chotárov)
5. Fabrika - Majdán – Rybnikárka
6. Komperek – šmyk
7. Zabité
8. Fabrika – píla
Mnohé odbočky boli zriadené len dočasne, do vyťaženia dreva. Celá sieť konskej železnice merala asi 40 km.