1897-1898
UHORSKÁ SEVEROZÁPADNÁ MIESTNA ŽELEZNICA
("Lužianky – Hlohovec – Leopoldov, Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, Jablonica – Brezová")
Poslanec uhorského snemu, senický rodák Viliam Paulíny - Tóth, predložil už v roku 1871 plán normálne rozchodnej železnice na paru, ktorá by spájala Ponitrie, Považie cez Trnavu a Malé Karpaty so Záhorím. Koncesiu na výstavbu získala v roku 1897 Magyár Északnyugati hélyi érdekű vasút (Uhorská severozápadná miestna železnica) podnikateľa Ing. Júliusa Auspitza a spol. z Budapešti. Trasu Trnava – Smolenice otvorili v roku 1897. Ďalej trať pokračovala 900 m dlhým tunelom popod Bielu horu do Jablonice a Kútov, ktorý dokončili o rok neskôr (1898). Medzi Trstínom (predtým Nádaš) a Smoleniciami bola postavená stanica "Nádaš – Szomolány".